Marlon Beekman & Floor Polak

De hybride leeromgeving in de praktijk

Marlon Beekman & Floor Polak

De hybride leeromgeving in de praktijk

Achtergrondinformatie

De hybride leeromgeving in de praktijk

CIOS Goes is een begrip; al ruim 30 jaar komen studenten uit verschillende windrichtingen naar deze Zeeuwse mbo-instelling. Bovendien scoort CIOS Goes al jaren een top 5-notering in de MBO Keuzegids. De school wil nu en in de toekomst aansluiten bij zowel de behoefte van studenten als de ontwikkelingen in het werkveld en startte daarom het herzien van het traditioneel georganiseerde onderwijs. Met de gemeente Roosendaal heeft het CIOS Goes een betrokken partner gevonden om het ontwerp van een meer praktijkgerichte leeromgeving op te zetten. Samen met ruim 15 bedrijven, instellingen en verenigingen geven zij invulling aan het onderwijsconcept Praktijkleren. Docent Marlon Beekman en onderwijskundig ontwerper Floor Polak geven u in hun workshop de ins & outs van dit inspirerende concept.


Via het CIOS Heerenveen, De Koninklijke Landmacht en de Alo in Tilburg is Marlon Beekman sinds 2006 als docent werkzaam op het CIOS in Goes. Naast haar werk heeft zij de Master Leren en Innoveren gevolgd bij Fontys. Ze maakt deel uit van het onderwijsteam van CIOS Goes en heeft vanaf het begin een actieve rol gespeeld in de innovatiegroep Praktijkleren Roosendaal.

Tijdens haar studie Pedagogiek werd het Floor Polak duidelijk dat ze in het onderwijs een werkelijk verschil kan maken in het leven van een kind. Ze gaf hier invulling aan als leerkracht en intern begeleider in het REC-4 onderwijs en vervolgde haar loopbaan op strategisch en adviesniveau voor het mbo in de sector bouw en infra. Nu bouwt ze als onderwijskundig ontwerper van de Leermeesters samen met teams in uiteenlopende sectoren krachtige, hybride, leeromgevingen. De Leermeesters zijn ontwerpers van krachtige, hybride, leeromgevingen. Zij begeleiden teams bij (her)ontwerpprocessen, verzorgen inspiratiesessies en voeren analyses uit op bestaande omgevingen. Het werken van morgen vraagt om wendbaarheid en inzicht in eigen vaardigheden en kwaliteiten. De Leermeesters helpen het onderwijs om de beroepspraktijk centraal te zetten in het ontwerp van de leeromgeving, zodat de leerprocessen aansluiten bij de dynamische en veranderlijke arbeidsmarkt.

 

Terug naar sprekers